تبادل اطلاعات


رد ایمیل‌های دریافتی خود را بگیرید!

Posted in جی‌میل توسط میثم کریمی‌منش در ژوئیه 18, 2008

روزانه صدها ايميل خواسته و ناخواسته وارد صندوق نامه‌های الکترونیکی شما می‌شود که فرستنده آنها برایتان ناشناخته است و شما کنجکاو می‌شويد که ببينيد اين ايميل از چه مسيري برايتان ارسال شده است. اولين قدم برای ردگيری يک ايميل یافتن Header يا همان سربرگ ايميل دريافتی است. در واقع اين سربرگ‌ها برای اين است که به شما نشان دهد ايميل دريافتی از کجا و در طی چه مسيری به دست شما رسيده است که به طور معمول اين سربرگ‌ها To ، From و Subject را نشان می‌دهد. اما چيزهای بيشتری در سربرگ وجود دارد. در اين ترفند شما را به سفری برای ردگيری ايميل‌های صندوق پستی خود می‌بريم و اين راه فقط در داخل صندوق پستی شما ميسر است.

Gmail
ابتدا وارد Inbox ایمیل خود در Gmail شوید. سپس وارد ایمیل دریافتی شده و سپس بر روی فلش کوچک رو به پایین در بالای متن ایمیل و در کنار تاریخ ایمیل و دکمه Reply کلیک کنید. در منوی کوچک باز شده، Show Orginal را انتخاب کنید. در پنجره جدید شما ریز اطلاعات ایمیل دریافتی را خواهید داشت.

Hotmail یا Live
وارد صندوق پستی ایمیل خود شويد، بر روی Options در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. سپس بر روی Mail Display Settings کلیک کرده و گزينه Message Headers را به Full تغيير داده و دکمه OK را بزنيد. اکنون ايميل‌های شما دارای سربرگ‌های بيشتری خواهد شد.

Yahoo Mail
وارد Inbox خود در یاهو شده و سپس وارد ایمیلی که قصد مشاهده سربرگ‌های کامل آن را دارید بشوید. سپس در پایین متن ایمیل خود عبارت Full Headers را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.

بیان دیدگاه